Symulacja biznesowa działalności usługowej
Cesim OnService jest symulacją biznesową opartą na usługach, która łączy ze sobą funkcjonalne obszary zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania potencjałem wykonawczym, ustalania cen i marketingu.

ZAGADNIENIA: Przedsiębiorczość, zarządzanie usługami, podstawy biznesu, zarządzanie MSP.

ZASTOSOWANIE; Kursy przedsiębiorczości na różnych poziomach, kursy przygotowujące na studia, zajęcia na studiach licencjackich skoncentrowane na kluczowych procesach biznesowych, lekcje przedsiębiorczości na poziomie zaawansowanym w szkołach średnich.

OPIS: Uczestnicy prowadzą rodzinny hotel z 50 pokojami zaczynając z 4 pracownikami stałej obsady.

ZADANIA UCZESTNIKÓW: Początkowym zadaniem dla zespołów jest zapoznanie się ze swoim biznesem poprzez rundy treningowe i odpowiednie udoskonalenie pomysłu na działalność swoich hoteli. W czasie rund zespoły będą zarządzać przyszłością swoich firm poprzez decyzje dotyczące: zasobów ludzkich, inwestycji, jakości usług, ustalania cen, marketingu, zarządzania źródłami przychodów i kanałami sprzedaży. Zespoły działają na konkurencyjnych rynkach podlegających sezonowym wahaniom podaży i warunków ekonomicznych. Będą również stawać przed wyzwaniami podejmowania strategicznych decyzji, takich jak rozwój działalności na nowych rynkach.

KLUCZOWE OBSZARY NAUKI: Zarządzanie wynikami operacyjnymi, rynkowymi i finansowymi poprzez zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie potencjałem wykonawczym, inwestycje, jakość usług, ustalanie cen oraz marketing jako kluczowymi obszarami podejmowania decyzji.

KLUCZOWE CZYNNIKI SUKCESU: Aby osiągnąć sukces zespoły muszą stworzyć i wprowadzić w życie spójny biznesplan, który bierze pod uwagę sezonowe wahania podaży i efektywnie wykorzystuje zasady zarządzania źródłami przychodów. Dodatkowo bardzo ważne jest umiejętne i dobrze zaplanowane zarządzanie zasobami ludzkimi. Sukces mierzony jest zarówno kluczowymi wskaźnikami operacyjnymi, jak i finansowymi, takimi jak: stopa wykorzystania potencjału wykonawczego, poziom satysfakcji klienta i pracownika, udział w rynku, zysk na pracownika, zysk netto, stopa zwrotu z kapitału i zysk na akcję. Ostatecznym wskaźnikiem w symulacji jest stopa zwrotu dla akcjonariuszy łącząca w sobie wszystkie kluczowe czynniki sukcesu w jedno mierzalne kryterium, które może być użyte do porównania wyników między zespołami.

OCZEKIWANE KORZYŚCI: Pomoc w rozwoju kompleksowego spojrzenia uczestników na działalność gospodarczą obejmującą marketing, sprzedaż, zasoby ludzkie, zarządzanie potencjałem wykonawczym, inwestycje i jakość usług. Rozwój zrozumienia i opanowania podstaw biznesu, praktyki w podejmowaniu decyzji pod wpływem rynku i finansowych konsekwencji różnych operacyjnych i marketingowych działań. Dodatkowo uczestnicy zdobędą bezcenne doświadczenie w pracy zespołowej i rozwiązywaniu problemów.

DOSTĘPNE JĘZYKI: angielski, serbski, fiński, francuski, włoski, portugalski, rumuński, chiński (mandaryński), hiszpański i polski (w przygotowaniu)

Przykładowe widoki