Symulacja zarządzania bankiem
Celem symulacji Cesim Bank jest ułatwienie zrozumienia bankowych operacji front and back office i ich interakcji w konkurencyjnym środowisku oraz pomoc w rozwijaniu kompleksowej i opartej na faktach kultury zarządzania, rozwijanie zdolności analitycznych i kreowanie świadomości o bieżącym operacyjnym środowisku bankowym.

ZASTOSOWANIE: Programy szkoleniowe sektora finansowego zarówno dla mniejszych, jak i większych instytucji oraz zaawansowane kursy dla instytucji edukacyjnych. Symulacja oferuje bogactwo opcji personalizowania, co umożliwia jej zastosowanie dla szerokiego zakresu przypadków i jej efektywne wykorzystanie.

KLUCZOWE OBSZARY NAUKI: Ustalanie cen produktów kredytowych i depozytowych. Równoważenie ryzyka i wzrost sumy bilansowej. Podział źródeł finansowania banku na osad i zarządzalne zobowiązania. Zrozumienie bankowego rachunku wyników i bilansu. Wzajemne oddziaływanie między bankiem centralnym a bankami komercyjnymi. Wymagana wypłacalność i miary płynności banku oraz regulacje zgodne z międzynarodowymi standardami. Terminologia właściwa dla bankowości i prezentacja wyników zawierająca wiele charakterystycznych dla sektora wskaźników finansowych. Unikatowość pieniądza jako kluczowego produktu bankowego. Rentowność różnych segmentów klientów i produktów. Zrozumienie podstawowych produktów i usług bankowych oraz ich wzajemnych powiązań.

ZADANIA UCZESTNIKÓW: Zadaniem uczestniczących zespołów jest kierowanie bankiem z kilkoma operacjami front and back office na jednym rynku geograficznym. W roli dyrektora banku zespoły będą odpowiedzialne za klientów indywidualnych i biznesowych, udzielanie i zaciąganie pożyczek, front office i back office oraz klientów z depozytami, kredytami hipotecznymi i innymi produktami kredytowymi i inwestycjami. Będą zarządzać personelem, utrzymywać i rozwijać systemy IT, przestrzegać miar ryzyka, składać raporty organom nadzorczym oraz pozyskiwać finansowanie z rynków kapitałowych pod warunkiem, że będą one zadowolone z zarządzania bankiem.

KLUCZOWE CZYNNIKI SUKCESU: Sukces jest mierzony i porównywany zarówno przez operacyjne jak i finansowe kluczowe wskaźniki, takie jak: zarządzane aktywa, wzrost produktów depozytowych i kredytowych, wizerunek banku, miary ryzyka, rating kredytowy, marża odsetkowa netto, wskaźnik kosztów do przychodów, jakość portfela kredytowego, marża zysku netto, stopa zwrotu z aktywów, stopa zwrotu z kapitału itd. Ostatecznym wskaźnikiem w symulacji jest stopa rocznego zwrotu całkowitego dla akcjonariuszy łącząca wszystkie kluczowe czynniki sukcesu w jedno mierzalne kryterium, które może zostać użyte do porównania wyników pomiędzy zespołami.

DOSTĘPNE JĘZYKI: angielski, fiński, francuski, włoski, rosyjski, turecki i polski (w przygotowaniu)

Przykładowe widoki